Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Εσείς πληρώνετε για διαφημιστικά SMS;

Αύξηση καταγράφεται τις τελευταίες μέρες στα παράπονα συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας για διαφημιστικά sms που τους αποστέλλονται, των οποίων, σύμφωνα με τους παραπονούμενους, η ανάγνωση και μόνο επιβαρύνει με σημαντικά ποσά τους λογαριασμούς τους. Μάλιστα, η υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτών του υπουργείου Εμπορίου κάνει λόγο για φουσκωμένους λογαριασμούς με επιβαρύνσεις των 50 ευρώ κατά μέσο όρο, το μήνα.

Πηγές τής εν λόγω υπηρεσίας ανέφεραν στον «Π» ότι υπάρχουν δεκάδες παράπονα συνδρομητών, τα οποία αφορούν υπερβολικές χρεώσεις λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας. Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, πως κάθε sms αυτού του τύπου, μπορεί να χρεωθεί ακόμα και με πέντε ευρώ! Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε, πολλοί συνδρομητές λαμβάνουν sms από τετραψήφιους αριθμούς, με τα οποία καλούνται να λάβουν μέρος σε κληρώσεις ακριβών δώρων ή να αξιοποιήσουν συμφέρουσες προσφορές. Οι παραπονούμενοι υποστηρίζουν ότι σε κάποιες περιπτώσεις χρεώθηκαν ακόμα και για την απλή ανάγνωση του μηνύματος. Σε άλλες περιπτώσεις απάντησαν μόνο σε ένα ή δύο μηνύματα, αλλά τελικά χρεώθηκαν και για τα μηνύματα που έλαβαν μεν αλλά δεν ανταποκρίθηκαν σε αυτά!

Τα παράπονα των συνδρομητών οδήγησαν την υπηρεσία σε έρευνα εναντίον της WIN ΑΕ, που εδρεύει στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η έρευνα ολοκληρώθηκε χθες και εντοπίζει ευθύνες στην εταιρεία για την πρακτική που ακολούθησε. Το πόρισμα της έρευνας πιθανό να δημοσιοποιηθεί σήμερα.

«Αθώο» το πρώτο

Από την πλευρά του, ο προϊστάμενος του Τμήματος Μάρκετινγκ της Cytamobile, Πέτρος Χαραλάμπους, απέκλεισε το ενδεχόμενο η απλή ανάγνωση διαφημιστικών sms (μηνύματα αξίας, όπως αποκαλούνται από τη CYTA) να χρεώνεται ευθύς εξ αρχής. «Αυτό που γίνεται συνήθως, είναι η αποστολή ενός γραπτού μηνύματος στους συνδρομητές, το οποίο τους καλεί να απαντήσουν (σ.σ. συνήθως για συμμετοχή σε κλήρωση με πλούσια δώρα ή για αξιοποίηση σημαντικής προσφοράς)». Σε περίπτωση που οι συνδρομητές απαντήσουν, επιβάλλεται χρέωση.

Ο κ. Χαραλάμπους εξήγησε ότι «για το πρώτο sms που φθάνει στο κινητό ενός συνδρομητή από κάποια εταιρεία, δεν υπάρχει χρέωση. Αν ο συνδρομητής, ωστόσο, απαντήσει σε αυτό το sms, η εταιρεία μπορεί να ερμηνεύσει την απάντηση ως έγκριση για αποστολή και άλλων μηνυμάτων αξίας, τα οποία θα χρεώνονται». Η χρέωση αυτή είναι κατά πολύ ακριβότερη από αυτή των συνηθισμένων sms.

Τρεις κατηγορίες

Αναλυτικότερα, ο κ. Χαραλάμπους χώρισε τα διαφημιστικά sms σε τρεις κατηγορίες. «Η πρώτη κατηγορία αφορά στα sms που λαμβάνουμε σαν απλή διαφήμιση και για τα οποία δεν υπάρχει καμιά χρέωση, η δεύτερη στα μηνύματα που αποστέλλουν οι συνδρομητές, απαντώντας σε κάποιο διαφημιστικό sms και για τα οποία χρεώνονται και η τρίτη, είναι τα μηνύματα που λειτουργούν ως έγκριση των συνδρομητών προς τις διαφημιστικές εταιρείες για να τους στέλνουν συνεχώς μηνύματα, που μπορεί όμως να επιβαρύνουν κάθε φορά τους λογαριασμούς τους».

Η τρίτη κατηγορία είναι και η πιο σοβαρή, αφού αν (ηθελημένα ή άθελα) οι συνδρομητές δώσουν το «οκ» σε κάποια εταιρεία για να τους στέλνει συνεχώς μηνύματα αξίας, τότε κάθε sms που αποστέλλεται θα χρεώνεται.

Ρωτήσαμε τον κ. Χαραλάμπους αν υπάρχει κάποια υποχρέωση στις εταιρείες που στέλνουν αυτά τα μηνύματα, να δίνουν τη δυνατότητα στους παραλήπτες να μπλοκάρουν τα μηνύματα. Ο κ. Χαραλάμπους απάντησε ότι ο νόμος προβλέπει την προσφορά αυτής της δυνατότητας στους συνδρομητές. Αναλυτικές οδηγίες για το χειρισμό αυτών των μηνυμάτων βρήκαμε στην ιστοσελίδα της CYTA. Τέλος, προέτρεψε τους συνδρομητές να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί στην ανάγνωση μηνυμάτων αξίας και να αποφεύγουν να απαντούν σε αυτού του είδους τα μηνύματα.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ "ΠΟΛΙΤΗΣ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου