
Στο ιστολόγιο "Προσωπική Άποψη" θα βρείτε τις κυριότερες ειδήσεις της ημέρας από την Κύπρο και την Ελλάδα, χρήσιμο λογισμικό για τον υπολογιστή σας, εκπαιδευτικό υλικό για τα παιδιά, βίντεο, άρθρα και άλλα. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! Αν μας βλέπετε από την κινητή συσκευή σας και θέλετε να δείτε το πλήρες περιεχόμενο αυτού του ιστολογίου, προχωρήστε προς το κάτω μέρος της σελίδας και πατήστε εκεί που γράφει "Προβολή έκδοσης ιστού". *Στη φωτογραφία το κατεχόμενο χωριό μου, Κυρά.
Δευτέρα 1 Αυγούστου 2022
«Έφυγε» από τη ζωή ο συναγωνιστής του Αυξεντίου (Ε.Ο.Κ.Α. 1955-59), Αυγουστής Ευσταθίου (ΒΙΝΤΕΟ)
Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022
Οι γυναίκες είναι πολύ πιθανότερο να εμφανίσουν μακρά Covid-19

Κυριακή 3 Απριλίου 2022
Επιβεβαιώθηκε επιστημονικά: Η έλλειψη ύπνου αυξάνει το σωματικό βάρος. Τι έδειξε νέα μελέτη της Mayo Clinic στις ΗΠΑ
Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021
Όταν Μίκης Θεοδωράκης και Άντονι Κουίν χόρεψαν μαζί συρτάκι (video)
Αναδημοσίευση από: Cyprustimes. Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Τετάρτη 26 Μαΐου 2021
Εμβόλιο... με οφτόν και σουβλάκι
Κυριακή 2 Μαΐου 2021
Μιχάλης Πασιαρδής, μας έφυγε το Μεγάλο Σάββατο, 1η Μαΐου 2021
πάππου προς πάππου σ’ τούντην γην τζι εμείς τζιαι τα παιθκιά μας
τζι αν θέλετε η Τζιύπρου μας πάλε να ξαναζήσει,
μέσα στο λλίον το πολλύν καθένας μας να ζήσει.
Τρίτη 20 Απριλίου 2021
ΠΟΥ: Ο κόσμος μπορεί να θέσει την πανδημία υπό έλεγχο τους επόμενους μήνες
Ο κόσμος έχει τα μέσα να θέσει την παγκόσμια πανδημία Covid-19 υπό έλεγχο τους επόμενους μήνες, είπε σήμερα ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, προτρέποντας για έναν δίκαιο και ισότιμο καταμερισμό των παγκόσμιων πόρων.
Όμως, η ακτιβίστρια για το κλίμα Γκρέτα Τούνμπεργκ, η οποία συμμετείχε στην καθημερινή ενημέρωση του ΠΟΥ από τη Σουηδία, ως φιλοξενούμενη, στράφηκε κατά του «εθνικισμού των εμβολίων» και είπε ότι είναι ανήθικο οι πλούσιες χώρες να βάζουν σε προτεραιότητα του νεαρότερους πολίτες τους για να εμβολιαστούν, την ώρα που υπάρχουν ευάλωτες ομάδες στις αναπτυσσόμενες χώρες.
«Έχουμε τα εργαλεία να θέσουμε αυτήν την πανδημία υπό έλεγχο σε διάστημα μηνών, εάν τα εφαρμόζουμε διαρκώς και δίκαια», τόνισε ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους.
Εντούτοις, εξέφρασε, επίσης, την ανησυχία του για τον «ανησυχητικό ρυθμό» με τον οποίο εξαπλώνεται η Covid-19 στις ηλικίες 25-59 παγκοσμίως, πιθανόν λόγω των πολύ πιο μεταδοτικών παραλλαγών.
«Χρειάστηκαν εννέα μήνες για να φθάσουμε το ένα εκατομμύριο θανάτους. Τέσσερις μήνες για να φθάσουμε τα 2 εκατομμύρια και τρεις μήνες για να φθάσουμε τα 3 εκατομμύρια».
Η Γκρέτα Τούνμπεργκ υπογράμμμισε πως ενώ ένας στους τέσσερις ανθρώπους σε χώρες υψηλού εισοδήματος έχει τώρα εμβολιαστεί κατά της Covid-19, μόλις ένας σε περισσότερους από 500 ανθρώπους σε φτωχότερες χώρες έχει κάνει μία δόση εμβολίου.
«Ο εθνικισμός των εμβολίων είναι αυτό που διέπει τη διανομή των εμβολίων», σημείωσε.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: ikypros.com
Πέμπτη 15 Απριλίου 2021
Απάντηση καθηγητή Τέχνης Γιώργου Γαβριήλ προς Υπουργείο Παιδείας: «Η τέχνη αποτελεί την υπέρτατη ελεύθερη έκφραση»
Τετάρτη 7 Απριλίου 2021
Λιγότερα στη σακούλα, περισσότερα στην τσέπη
Σε... ποπ σταρ των ημερών αναδεικνύεται ο Υπουργός Γεωργίας, Κώστας Καδής. Μετά την κατοχύρωση του χαλλουμιού ως ΠΟΠ (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης), ανήγγειλε και το πρόγραμμα διαχείρισης αποβλήτων ΠΟΠ (Πληρώνω Όσο Πετώ). Με βάση το δεύτερο αυτό πρόγραμμα, ο κάθε πολίτης θα πληρώνει για όσα σκύβαλα απορρίπτει και όχι για όσα επαναχρησιμοποιεί ή ανακυκλώνει. Τα σκουπίδια του θα τα τοποθετεί σε προπληρωμένες σακούλες, οι οποίες θα πάρουν τη θέση των τελών αποκομιδής σκυβάλων που καταργούνται. Πρόκειται για ένα μέτρο που θεωρείται δίκαιο, αφού εδράζεται στην αρχή «Ο ρυπαίνων πληρώνει». Με άλλα λόγια, όποιος παράγει λιγότερα απόβλητα, θα πληρώνει και λιγότερα. Δίνεται, έτσι, ένα οικονομικό κίνητρο σε κάθε νοικοκυριό για να μειώσει τα απόβλητά του και να συμμετάσχει ενεργά στην ανακύκλωση. Το μέτρο εφαρμόζεται ήδη επιτυχώς στον Δήμο Αγλαντζιάς και από του χρόνου θα επεκταθεί σε όλους τους Δήμους.
Απ’ εκεί και πέρα, θα έχουμε να κάνουμε και με φαινόμενα απόπειρας να ξεγελαστεί το σύστημα, σύμφωνα με την «παραδοσιακή» κυπραίικη νοοτροπία της κομπίνας, της πονηριάς, της ανεύθυνης συμπεριφοράς, αλλά και της γαϊδουριάς. Γι’ αυτό θα πρέπει να προνοούνται πολύ αυστηρές ποινές για όσους θα θελήσουν να παρακάμψουν το σύστημα ΠΟΠ (Πληρώνω Όσο Πετώ) και να το αντικαταστήσουν με το σύστημα... ΠΟΦ (Πετώ Όπου Φτάσω), για να αποφύγουν να αγοράσουν τις προπληρωμένες σακούλες του νέου συστήματος.
Την ίδια ώρα οξύτατο παραμένει το πρόβλημα των ασυνείδητων που ξεφορτώνονται καναπέδες, παλιές οικιακές συσκευές, στρώματα και άλλα άχρηστα είδη του νοικοκυριού τους σε διάφορους χώρους, παντού. Αν κρίνουμε από τις εικόνες ντροπής που βλέπουμε συχνά στα τηλεοπτικά δελτία, με μετατροπή ακόμη και περιοχών φυσικής καλλονής σε σκουπιδότοπους, οι ασυνείδητοι αφθονούν στην πολιτισμένη, λέμε τώρα, ευρωπαϊκή μας νήσο...
ΜΠΟΞΕΡ
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: https://simerini.sigmalive.com/
Παρασκευή 12 Μαρτίου 2021
Τσιαττιστά από τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Τριμιθιάς
Τρίτη 9 Μαρτίου 2021
Ποίηση
Αναμνήσεις
Απόψε βρέχει πολύ, τρέχει η βροχή και ξεπλένει τις εικόνες του παρελθόντος από τα χρώματα τους και γίνονται οι αναμνήσεις όλο και πιο απόμακρες, χωρίς αισθήματα και συγκινήσεις.
Κάποτε, ο ήλιος πάλι θα ανατείλει κι οι ηλιαχτίδες του θα φτιάξουν εικόνες με φως και ζεστασιά, γεμάτες αγκαλιά κι ελπίδα.
Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021
Άρτον και … σουβλάκια
ΤΟΥ ΜΑΝΟΛΗ ΣΟΒΟΛΟΥ*
Τη δυσαρέσκειά τους για τις αποφάσεις του Υπουργείου, εξέφρασαν οι γονείς των παιδιών της Δημοτικής και Προδημοτικής, με ανακοινώσεις των Παγκύπριων Συνομοσπονδιών τους. Μπράβο τους! σκέφτεσαι, καλά και άντεξαν τόσους μήνες, τόσα χρόνια, έτσι που τα έχει κάνει το Υπουργείο. Σιγά μη βιάζεσαι … Διάβασε πρώτα …
Δεν δυσαρεστήθηκαν που τόσα χρόνια αρχίζει η σχολική χρονιά και για μήνες γίνονται μεταθέσεις εκπαιδευτικών. Δεν αγανάκτησαν που κάθε χρόνο από τον Απρίλη μέχρι τον Σεπτέμβρη (… και τους επόμενους μήνες) διαβάζουν σελίδες ολόκληρες με μεταθέσεις, μετακινήσεις, τοποθετήσεις, διορισμούς δασκάλων. ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ σχεδόν οι μισοί δάσκαλοι αλλάζουν σχολείο. Δεν τους ενόχλησε που είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, ίσως και στον κόσμο. Στις άλλες χώρες οι δάσκαλοι έχουν μόνιμη θέση στα σχολεία. Οι αλλαγές είναι σπάνιες, για εγκυμοσύνες, αφυπηρετήσεις ή μείωση τμημάτων. Σε πολλές μάλιστα χώρες προγραμματίζουν με προοπτική τριετίας και γνωρίζουν, οι δάσκαλοι, οι γονείς και τα παιδιά, τους δασκάλους της επόμενης τριετίας. Δεν τους απασχόλησαν όλα αυτά. Με όλη αυτή τη «μετοικεσία» των δασκάλων ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ, που γίνεται στην Κύπρο, τους αρκεί να ανοίξουν τα σχολεία με δασκάλους και βιβλία. Νομίζουν ότι όλη αυτή η κατάσταση δεν επηρεάζει την ποιότητα της εκπαίδευσης στα σχολεία μας.
Δεν δυσαρεστήθηκαν που πηγαίνουν τα παιδιά τους στην πρώτη τάξη από την ηλικία 5 χρονών και 10 μηνών. Δεν αγανάκτησαν που τους δίνουν κάμποσα βιβλία και προσπαθούν να «μάθουν», χωρίς να εξετάζουμε πόσο έτοιμα είναι γι’ αυτή την προσπάθεια. Σ’ άλλες χώρες που μας διαφημίζουν το εκπαιδευτικό τους σύστημα (π.χ. Φινλανδία, Σουηδία) τα παιδιά πηγαίνουν στο Δημοτικό 7 χρονών, όταν είναι έτοιμα. Έχουν δυο βιβλία Μαθηματικών όλη τη χρονιά και κάνουν μόνο πρόσθεση και αφαίρεση. Τι λέτε; Έχουν ενδιαφέρον αυτά; Δεν είναι λογικό τα παιδιά να συναντούν μαθησιακές δυσκολίες, να έχουν παραβατικότητα κλπ.; Όχι δεν τους ενόχλησε που τα παιδιά μας «καίγονται» και «βιάζονται» γνωσιολογικά, από τα πρώτα τους χρόνια. Δεν δυσαρεστήθηκαν που δεν λειτουργούμε προληπτικά, αλλά τρέχουμε πίσω από τα προβλήματα, με επιτροπές και συσκέψεις.
Δεν δυσαρεστήθηκαν που ξυπνάνε τα παιδιά από τα χαράματα, «με την τσίμπλα στο μάτι» να τα πάνε στο σχολείο. Παρά τις μελέτες για το βιολογικό ρολόι του παιδιού και τη σωστή του ανάπτυξη, επιμένουμε να προσπαθούμε να μάθει πριν ξυπνήσει καλά καλά. Στις χώρες που μας διαφημίζουν τα παιδιά ξεκινούν το σχολείο στις 9 το πρωί.
Δεν δυσαρεστήθηκαν που σε πολλές χώρες όλα τα παιδιά έχουν καθημερινά δωρεάν γεύμα, και σνακ και φρούτο στο εστιατόριο του σχολείου. Σε κάποιες πληρώνουν γι αυτά 2-3 ευρώ την ημέρα. Δεν ενοχλήθηκαν από την έλλειψη στήριξης των οικογενειών. Σε άλλες χώρες η άδεια μητρότητας είναι τουλάχιστον ένας χρόνος. Πληρωμένη και υποχρεωτική για κάποιους μήνες και για τον πατέρα. Δίνουν τεράστια σημασία στα πρώτα χρόνια της ανάπτυξης του παιδιού. Και όταν θα έρθει στο σχολείο υπάρχει η ομάδα στήριξης της οικογένειας από Κοινωνιολόγο, Σχολικό Ψυχολόγο, Ιατρικό λειτουργό κ.ά. Αυτά όλα μόνιμες παροχές, συγκροτημένες, δεν χρειάζεται να τις ... καλέσει κάποιος για να επιληφθούν των θεμάτων. Δεν τους απασχόλησε ότι όλα αυτά έχουν τεράστια επίπτωση στην ανάπτυξη και την εκπαίδευση των παιδιών.
Δεν δυσαρεστήθηκαν όταν διαπιστώνουν ότι στις περισσότερες χώρες οι Διευθυντές των σχολείων δεν έχουν διδακτικό ωράριο. Η επιλογή τους γίνεται αφού έχουν περάσει από διετή συνήθως «Σχολή για Διευθυντές». Σε πολλές χώρες υπάρχουν και Βοηθοί Διευθυντές χωρίς διδακτικό ωράριο. Ο Διευθυντής είναι υπεύθυνος να πάρει αποφάσεις και να λογοδοτήσει για τα πάντα. Έχει αποφασιστικό λόγο στις προσλήψεις του διδακτικού και βοηθητικού προσωπικού στο σχολείο. Εδώ μεσολαβούν και έχουν λόγο στη λειτουργία του σχολείου πλήθος αρμοδίων: Υπουργείο Παιδείας, Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, Σχολική Εφορεία, Σύνδεσμος Γονέων, Γραφείο Ευημερίας, Δήμος, κ.λ.π.
Δεν δυσαρεστήθηκαν όταν βλέπουν ότι στις χώρες που μας διαφημίζουν οι δάσκαλοι έχουν διδακτικό ωράριο 22-25 περιόδους. Αρκετές περιόδους, κυρίως στα πρακτικά θέματα, υπάρχει δεύτερος δάσκαλος στην τάξη. Τις υπόλοιπες περιόδους που βρίσκονται στο σχολείο έχουν χρόνο για ξεκούραση, διόρθωμα, αξιολόγηση εργασιών, συναντήσεις και προγραμματισμό με το Διευθυντή, τους συναδέλφους και τους γονείς, κ.λ.π. Σ’ αυτές τις χώρες τα παιδιά κάθε εβδομάδα κάνουν 5 ως 8 περιόδους μάθημα της Γλώσσας, 3-5 περιόδους Μαθηματικά. Τα άλλα μαθήματα είναι, κυρίως, πρακτικά: Ξυλουργική, Μεταλλοτεχνία, Ραπτική, Μαγειρική, Τεχνολογία, Χειροτεχνία, Χορός, Φυσική Αγωγή, κ.ά. Τα γνωσιοκεντρικά μαθήματα είναι λίγες ώρες την εβδομάδα. Περισσότερες ώρες είναι τα πρακτικά θέματα. Δεν αναρωτήθηκαν για όλα αυτά; Δεν επιδρούν στη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και τη διάθεσή τους για το σχολείο; Τα Μαθηματικά, για παράδειγμα μαθαίνονται καλύτερα λύνοντας περισσότερα φυλλάδια ή βιώνοντάς τα με την πρακτική ενασχόληση, κατά την οποία το παιδί αντιλαμβάνεται και τη χρησιμότητά τους στη ζωή;
Δεν δυσαρεστήθηκαν όταν τους λένε ότι δεν έχει σημασία με ποιο καθεστώς εργάζονται οι δάσκαλοι στο σχολείο των παιδιών τους. Αν είναι μόνιμοι ή αντικαταστάτες ή με αγορά υπηρεσιών. «Δεν τρέχει τίποτα» αν οι δάσκαλοι τρέχουν από το ένα σχολείο στο άλλο σε προγράμματα ολοήμερου, ΔΡΑ.Σ.Ε, επιμορφωτικά, αντικαταστάσεις, Α.Γ.Ο, κ.ά για να συμπληρώσουν κάποιες ώρες. Να πάρουν 300 – 500 ευρώ το μήνα, τα οποία τα έχουν «φάει» στις βενζίνες. Δεν αναρωτήθηκαν αν αυτή η κατάσταση έχει επίπτωση στην ποιότητα της εκπαίδευσης και την ασφάλεια των παιδιών.
Όχι, δεν δυσαρεστήθηκαν με όλα τα παραπάνω … και πολλά άλλα. Δυσαρεστήθηκαν που το Υπουργείο δεν επιτρέπει φέτος τις εκδηλώσεις της Τσικνοπέμπτης και τα παιδιά … δεν θα φάνε σουβλάκια.
Υ.Γ. Επειδή ζούμε σε πονηρούς καιρούς, ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα. Δεν υποτιμώ το έργο κανενός ούτε την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα κοινών εκδηλώσεων δασκάλων, γονιών και παιδιών, στο σχολικό χώρο. Εξάλλου, ως πρώην Διευθυντής σε σχολείο, είχαμε οργανώσει τόσες κοινές εκδηλώσεις και φέραμε τόσες πολλές φορές τους γονείς στο σχολικό χώρο, που άκουγα παράπονα, για να τις μειώσουμε.
Εκείνο που θέλω να επισημάνω είναι πως η πανδημία είναι μια ευκαιρία να αντιληφθούμε ποια είναι τα πιο σημαντικά για τα παιδιά μας και να βάλουμε τις προτεραιότητες, για τις οποίες αξίζει να εκφράζουμε δυσαρέσκεια και να αγωνιζόμαστε γι’ αυτές. Φοβάμαι ότι οι Συνομοσπονδίες Γονέων αρχίζουν να χάνουν την ευκαιρία, παρά τα θετικά δείγματα που είχαν δείξει στην αρχή. Δείχνουν μια ετοιμότητα να παίξουν στο γήπεδο της επικοινωνιακής τακτικής του Υπουργείου. Εκεί όμως, αγαπητοί φίλοι, «το παιχνίδι είναι στημένο κι από πριν ξεπουλημένο».
Μανόλης Σόβολος
(Γονιός και πρώην Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου)
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: Paideia-News
Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021
Κολπική μαρμαρυγή: Συσκευή «υποκαθιστά» τα αντιπηκτικά σε ασθενείς που δεν μπορούν να τα πάρουν