Πέμπτη 15 Απριλίου 2021

Απάντηση καθηγητή Τέχνης Γιώργου Γαβριήλ προς Υπουργείο Παιδείας: «Η τέχνη αποτελεί την υπέρτατη ελεύθερη έκφραση»

ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, 15/04/2021 (τελευταία ενημέρωση 18:45)



«Ποτέ στη μακρόχρονη υπηρεσία μου στα σχολεία δεν υπήρξε εις βάρος μου οποιαδήποτε καταγγελία/κατηγορία για μη τήρηση των κανονισμών λειτουργίας των σχολείων Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, ή τη μη εφαρμογή των εγκυκλίων ή τη μη ανάγνωση των μηνυμάτων» αναφέρει στην απάντηση του προς τον ερευνώντα λειτουργό του Υπουργείου Παιδείας ο διευθυντής σχολείου, καθηγητής Τέχνης, Γιώργος Γαβριήλ, εναντίον του οποίου διεξάγεται πειθαρχική έρευνα με αφορμή έργα τέχνης, που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις. «Μάρτυρες της προσφοράς μου ως εκπαιδευτικού αποτελούν οι χιλιάδες μέχρι σήμερα μαθητές τούς οποίους δίδαξα και οι εκατοντάδες συνάδελφοι με τους οποίους έχω συνεργαστεί όλα αυτά τα χρόνια» προσθέτει ο κ. Γαβριήλ.

Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο δημοσίευμα χθες, το Υπουργείο Παιδείας επανήλθε την περασμένη Παρασκευή 09/04 με νέα τεκμήρια κατά του κ. Γαβριήλ και τον καλούσε να απαντήσει μέχρι την Πέμπτη 15/04. Προστέθηκαν δηλαδή ακόμη 51 νέα τεκμήρια τα οποία αφορούν το πατριωτικό φρόνημα που οφείλουν τα «σχολεία να εμφυσήσουν στους μαθητές μας σύμφωνα και με τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας».

Μάλιστα στην επιστολή του ο ερευνών λειτουργός διατύπωνε τον ισχυρισμό/κατηγορία ότι η άσκηση της ελευθερίας της έκφρασης «άγγιξε τα θεία αγγίζοντας συνάμα τα θρησκευτικά αισθήματα των πιστών, προσέβαλε με τον τρόπο αυτό δικαιώματα τρίτων προσώπων ….όπως του Αρχιεπισκόπου, του Προέδρου της Δημοκρατίας, προσώπων που τιμώνται μέσω κανονισμών λειτουργίας των σχολείων… ».


Ποτέ δεν υπήρξε καταγγελία 

«Τα τεκμήρια που επισυνάπτετε», αναφέρει στην απάντηση του ο κ. Γαβριήλ, «όπως οι Κανονισμοί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, εγκύκλιοι και μηνύματα του Υπουργείου Παιδείας Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας, στα τριάντα ένα (31) χρόνια που υπηρετώ την παιδεία αυτού του τόπου από τη θέση του απλού καθηγητή, του βοηθού διευθυντή, του επιθεωρητή και του διευθυντή, τα τήρησα και τα εφάρμοσα με πολλές διακρίσεις και επαίνους τόσο από το ΥΠΠΑΝ όσο και από την πολιτεία γενικότερα. Όλα αυτά βρίσκονται στον προσωπικό μου φάκελο ως εκπαιδευτικού».

«Ποτέ», συνεχίζει, «στη μακρόχρονη υπηρεσία μου στα σχολεία δεν υπήρξε εις βάρος μου οποιαδήποτε καταγγελία/κατηγορία για μη τήρηση των κανονισμών λειτουργίας των σχολείων Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, ή τη μη εφαρμογή των εγκυκλίων ή τη μη ανάγνωση των μηνυμάτων».

Επτά μήνες μετά

Ο διευθυντής του σχολείου εκφράζει τη δυσφορία του για το γεγονός ότι ο ερευνών λειτουργός επανέρχεται επτά μήνες μετά από την επίδοση της πρώτης σας επιστολής (25/09/20) και αφού είχε απαντήσει όπως του ζητήθηκε, να του επιδώσει νέα επιστολή  με άλλα επιπρόσθετα στοιχεία και να τον καλέσει να απαντήσει ξανά σε νέα δεδομένα τα οποία ζήτησε η Νομική Υπηρεσία ή άλλο τρίτο πρόσωπο.

Οι καλές τέχνες

«Σχετικά με την καλλιτεχνική μου δημιουργία», τονίζει στην απάντηση του ο κ. Γαβριήλ, «η οποία λέτε ότι άγγιξε τα αισθήματα των πιστών οφείλω να πω ότι συμφωνώ μαζί σας μια και ο Χριστός ο οποίος αναπαρίσταται στα έργα μου τονίζει τα αισθήματα των πιστών για μια προσωπικότητα η οποία στέκεται δίπλα από την ανθρωπότητα και κύρια στο αδύνατο τμήμα της. Όπως γνωρίζετε και σεις, το ενδιαφέρον του Χριστού για τους καταπονημένους ανθρώπους αποτέλεσε ένα από τα κύρια ενδιαφέροντα και δράσης του, εξ ου και η σταύρωσή του από συμφέροντα που κάθε άλλο είχαν να κάνουν με την ελευθερία έκφρασης».

«Οι καλές τέχνες, κύριοι», σημειώνει ο κ. Γαβριήλ, «είναι αναπόσπαστο μέρος της κοινωνίας, είναι η έκφραση του κοινωνικοπολιτικού γίγνεσθαι της κάθε εποχής. Η τέχνη δεν υπήρξε ποτέ μια πράξη εσωστρέφειας, μια ιδιωτική υπόθεση του καλλιτέχνη. Το αντίθετο. Ο καλλιτέχνης  αφουγκράζεται την κοινωνία και δημιουργεί. Η τέχνη αποτελεί την υπέρτατη ελεύθερη έκφραση του ανθρώπου. Η ελευθερία της έκφρασης είναι μια μεγάλη κατάκτηση του δημοκρατικού πολιτισμού μας. Ο συγγραφέας, ο καλλιτέχνης, ο επιστήμονας και ο κάθε πνευματικός άνθρωπος γενικότερα πρέπει να είναι και να νοιώθει ότι είναι ελεύθερος να μοιράζεται τα προϊόντα της πνευματικής εργασίας του με τους συμπολίτες του».

«Σας ανάφερα», υπογραμμίζει «στην επιστολή μου ημερομηνίας 20 Νοεμβρίου 2020 και επαναλαμβάνω ότι δεν υπάρχει οποιανδήποτε συσχέτιση του έργου μου ως εικαστικός καλλιτέχνης, με τη δουλειά που επιτελώ ως Διευθυντής σε σχολεία της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης ή που επιτελούσα όλα αυτά τα χρόνια ως απλός καθηγητής, Βοηθός Διευθυντής ή Επιθεωρητής. Αντίθετα:

Διαχρονικά τιμούσα και εόρταζα τις εθνικές επετείους στα σχολεία όπου εργαζόμουν, με ενεργή συμμετοχή στη κατασκευή σκηνικών, φιλοτέχνιση προσκλήσεων και πινακίδων.
Εκπροσώπησα αρκετές φορές τα σχολεία όπου εργάστηκα στις δοξολογίες προς τιμή των Εθνικών Επετείων, όπου εκφώνησα και πανηγυρικούς για τις αντίστοιχες εκδηλώσεις.
Παρευρέθηκα σε παρελάσεις των σχολείων μου.
Το σχολείο όπου εργάζομαι τα τελευταία τρία (3) χρόνια διοργανώνει ανελλιπώς εκκλησιασμούς  για τους/τις μαθητές/τριες και σε συνεργασία με τους ιερείς της ευρύτερης περιφέρειας πρόγραμμα εξομολογήσεων.
Στις εκδρομές του σχολείου που διοργανώνουμε κάθε χρόνο περιλαμβάνονται επισκέψεις σε σημαντικούς πολιτιστικούς χώρους, μουσεία, εκκλησίες, μοναστήρια, μνημεία ηρώων κλπ.
Διατηρούσα και διατηρώ άριστες σχέσεις με το προσωπικό του εκάστοτε σχολείου μου,  τους/τις μαθητές/τριες, τους Συνδέσμους Γονέων και τις Σχολικές Εφορείες.
Άριστες σχέσεις διατηρούσα και διατηρώ επίσης και με τις κοινότητες από τις οποίες προέρχονται οι μαθητές/τριες του εκάστοτε σχολείου όπου εργάστηκα.
Συνεργαζόμαστε ως σχολείο με τις αστυνομικές αρχές για θέματα παραβατικότητας».

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: ΠΟΛΙΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου