Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Καζαμίας: Όραμα μας μια σύγχρονη και ανθρωποκεντρική δημόσια υπηρεσία

Η προσπάθεια να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες από τη διεθνή οικονομική κρίση δεν μειώνει στο ελάχιστο το όραμά μας για τη δημιουργία μίας σύγχρονης και ανθρωποκεντρικής δημόσιας υπηρεσίας, δήλωσε σήμερα (χθες)* ο Υπουργός Οικονομικών Κίκης Καζαμίας.

Σε χαιρετισμό του στα εγκαίνια του Κέντρου Εξυπηρέτησης του Πολίτη(ΚΕΠ) Αμμοχώστου, ο κ. Καζαμίας ανέφερε ότι «η έναρξη της λειτουργίας του ΚΕΠ που εγκαινιάζουμε σήμερα αποτελεί ορόσημο για το Υπουργείο Οικονομικών, καθώς ολοκληρώνει το στόχο μας για λειτουργία ενός, τουλάχιστον, ΚΕΠ σε κάθε επαρχία».

Σημείωσε ότι «ο θεσμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη γεννήθηκε το 2005, ως καινοτομία στη Δημόσια Διοίκηση στην Κύπρο».

«Σήμερα», πρόσθεσε, «τα ΚΕΠ έχουν καθιερωθεί στην καθημερινότητα των Κυπρίων πολιτών, ως ένας χώρος τον οποίο μπορούν να επισκεφθούν για να τύχουν εξυπηρέτησης για ένα μεγάλο αριθμό δημοσίων υπηρεσιών, χωρίς να χρειαστεί να ταλαιπωρούνται ή να διακινούνται μεταξύ διαφόρων Υπουργείων, Τμημάτων και Υπηρεσιών».

«Η βασική μας επιδίωξη το 2005», συνέχισε, «ήταν η δημιουργία ενός Κέντρου το οποίο θα συνέβαλλε στην υλοποίηση των στόχων της σύγχρονης δημόσιας διοίκησης».

«Στόχος», σημείωσε, «ήταν η συγκέντρωση πολλών υπηρεσιών από διάφορα Υπουργεία, Τμήματα και Υπηρεσίες σ’ ένα χώρο για την παροχή γρήγορης και αποτελεσματικής εξυπηρέτησης προς τους πολίτες μέσω της άμεσης διεκπεραίωσης των διαδικασιών, του πιο παραγωγικού ωραρίου και της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών».

Ο Υπουργός Οικονομικών ανέφερε, επίσης, ότι «σήμερα, μετά από 6 χρόνια λειτουργίας και ωρίμανσης του θεσμού, ο πήχης έχει ανεβεί κατά πολύ κι έχει δημιουργήσει νέους στόχους και υποχρεώσεις».

Επεσήμανε ότι «το πρόγραμμα ανάπτυξης των ΚΕΠ δεν αφορά, πλέον, μόνο στη δημιουργία νέων ΚΕΠ, αλλά προωθεί και πολλές άλλες δράσεις, οι οποίες αποσκοπούν στην ποιοτική βελτίωση της λειτουργίας τους».

Οι δράσεις αυτές, όπως εξήγησε, «είναι βασισμένες στην εισαγωγή αξιών όπως αποδοτικότητα, ομαδικότητα, συνεργασία, φιλομάθεια και καινοτομία, στην εκπαίδευση του προσωπικού ώστε να είναι πολυδύναμο και να μπορεί να παρέχει πολλές και διάφορες υπηρεσίες, ενώ διαχειρίζεται τις υποθέσεις των πολιτών με εχεμύθεια και διακριτικότητα και στην ανάπτυξη μιας νέας κουλτούρας στο χώρο εργασίας, επικεντρωμένη στην εξυπηρέτηση και στο σεβασμό προς τους πολίτες».

«Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι η επίτευξη των στόχων αυτών επιδιώκεται σ’ ένα περιβάλλον δύσκολων δημοσιονομικών συνθηκών, όπου βασικό μέλημά μας είναι η δημοσιονομική εξυγίανση και η δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών του κράτους», συμπλήρωσε.

Ωστόσο, πρόσθεσε, «η προσπάθεια να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες από τη διεθνή οικονομική κρίση, δεν μειώνει στο ελάχιστο το όραμα μας για τη δημιουργία μίας σύγχρονης και ανθρωποκεντρικής δημόσιας υπηρεσίας ούτε πρέπει να αποτελέσει δικαιολογία για επιβράδυνση της προσπάθειας που πρέπει να καταβληθεί προς αυτή την κατεύθυνση».

Αντιθέτως, συνέχισε, «οι δυσκολότερες συνθήκες αποτελούν πρόκληση και πρέπει, μέσα σ’ αυτές, να συνεχίσουμε να αποδεικνύουμε ότι ο δημόσιος τομέας μπορεί να ανταποκρίνεται με επιτυχία στην υποχρέωσή του να βελτιώνει συνεχώς την ποιότητα της εξυπηρέτησης που παρέχει στους πολίτες».

Καταλήγοντας, είπε ότι «ο θεσμός των ΚΕΠ είναι ένα από τα έργα του Υπουργείου Οικονομικών που ενσαρκώνουν τη δέσμευσή μας για συνέχιση της προσπάθειας αυτής, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μίας νέας, άμεσης και διαφανούς σχέσης μεταξύ του κράτους με τους πολίτες».

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ "iKypros"
* Η παρένθεση δική μας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου