Ένα πολύ σημαντικό και χρήσιμο εργαλείο, το οποίο ενισχύει τις σχέσης οικογένειας-σχολείου
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ
ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ λειτουργίας συμπληρώνει το Διαδικτυακό Σχολείο (ΔΙΑΣ), το οποίο εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε πιλοτική βάση, σε μόλις εφτά σχολικές μονάδες. Τα δεδομένα αυτά, όμως, αναμένεται να αλλάξουν σύντομα, μιας και το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να προχωρήσει στην επέκταση του θεσμού.
Σε δηλώσεις στον «Φ» ο γενικός συντονιστής των έργων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), Ηλίας Μαρκάτζης, αποκάλυψε ότι γίνονται σκέψεις για επέκταση του ΔΙΑΣ σε όλα τα λύκεια και τις τεχνικές σχολές. Διευκρίνισε ότι εκκρεμεί η λήψη πολιτικής απόφασης, αφού στο παρόν στάδιο διενεργείται σχετική μελέτη.
Ερωτηθείς εάν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια, απάντησε ότι υπάρχει ο προϋπολογισμός των ΤΠΕ, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι «δεν αρκεί να υπάρχουν τα λεφτά, πρέπει να εξευρεθούν και οι τρόποι για την αξιοποίηση του όλου συστήματος». Είναι γι’ αυτό, συνέχισε, που διεξάγεται η μελέτη, όχι μόνο για να διαπιστωθεί σε ποιο βαθμό μπορεί να επεκταθεί ο θεσμός, αλλά ταυτόχρονα να καταδείξει ποιες παράλληλες πολιτικές πρέπει να ληφθούν για τη στήριξη και σωστή χρήση του. Κληθείς να σχολιάσει τη σπουδαιότητα του ΔΙΑΣ, ο κ. Μαρκάτζης τόνισε ότι από τη στιγμή που ο θεσμός αξιοποιείται από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, τότε «μιλάμε για ένα πολύ σημαντικό και χρήσιμο εργαλείο, το οποίο ενισχύει τις σχέσης οικογένειας-σχολείου». Υπέδειξε, μάλιστα, ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών που έγιναν στο εξωτερικό, το Διαδικτυακό Σχολείο συμβάλλει όχι μόνο στη βελτίωση των πιο πάνω σχέσεων, αλλά και των επιδόσεων του μαθητή.
Να θυμίσουμε ότι το ΔΙΑΣ απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Οι πρώτοι μπορούν μέσω του ΔΙΑΣ να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν μια εικονική τάξη, ενώ παράλληλα τους παρέχει εργαλεία σχεδιασμού μαθημάτων, σύστημα αξιολόγησης των παιδιών, καθώς και βιβλιοθήκες πολυμεσικών εφαρμογών. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν το περιεχόμενο που βρίσκεται στο σύστημα για να διδάξουν το μάθημα της ημέρας, αλλά και να δώσουν στους μαθητές συμπληρωματικές δραστηριότητες για το σπίτι ή την τάξη.
Ο μαθητής, από την πλευρά του, μπορεί μεταξύ άλλων να βλέπει τις εργασίες ή την κατ’ οίκον εργασία που πρέπει να ολοκληρώσει, να έχει πρόσβαση σε στοιχεία που αφορούν τη φοίτησή του, να έχει πρόσβαση σε βιβλιοθήκες και το Διαδίκτυο, να παρακολουθεί σχηματικές προσομοιώσεις, να κάνει διαδραστικά πειράματα κ.ο.κ.
Τέλος, ο κάθε γονιός, μέσω ενός κωδικού πρόσβασης, μπορεί να βλέπει συγκεκριμένα στοιχεία αποκλειστικά για το παιδί του, π.χ. απουσίες, βαθμούς διαγωνισμάτων, τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς κλπ.
Εφημερίδα "Φιλελεύθερος", Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011:
http://www.philenews.com/Digital/Default.aspx?d=20110331&nid=3224047
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ
ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ λειτουργίας συμπληρώνει το Διαδικτυακό Σχολείο (ΔΙΑΣ), το οποίο εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε πιλοτική βάση, σε μόλις εφτά σχολικές μονάδες. Τα δεδομένα αυτά, όμως, αναμένεται να αλλάξουν σύντομα, μιας και το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να προχωρήσει στην επέκταση του θεσμού.
Σε δηλώσεις στον «Φ» ο γενικός συντονιστής των έργων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), Ηλίας Μαρκάτζης, αποκάλυψε ότι γίνονται σκέψεις για επέκταση του ΔΙΑΣ σε όλα τα λύκεια και τις τεχνικές σχολές. Διευκρίνισε ότι εκκρεμεί η λήψη πολιτικής απόφασης, αφού στο παρόν στάδιο διενεργείται σχετική μελέτη.
Ερωτηθείς εάν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια, απάντησε ότι υπάρχει ο προϋπολογισμός των ΤΠΕ, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι «δεν αρκεί να υπάρχουν τα λεφτά, πρέπει να εξευρεθούν και οι τρόποι για την αξιοποίηση του όλου συστήματος». Είναι γι’ αυτό, συνέχισε, που διεξάγεται η μελέτη, όχι μόνο για να διαπιστωθεί σε ποιο βαθμό μπορεί να επεκταθεί ο θεσμός, αλλά ταυτόχρονα να καταδείξει ποιες παράλληλες πολιτικές πρέπει να ληφθούν για τη στήριξη και σωστή χρήση του. Κληθείς να σχολιάσει τη σπουδαιότητα του ΔΙΑΣ, ο κ. Μαρκάτζης τόνισε ότι από τη στιγμή που ο θεσμός αξιοποιείται από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, τότε «μιλάμε για ένα πολύ σημαντικό και χρήσιμο εργαλείο, το οποίο ενισχύει τις σχέσης οικογένειας-σχολείου». Υπέδειξε, μάλιστα, ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών που έγιναν στο εξωτερικό, το Διαδικτυακό Σχολείο συμβάλλει όχι μόνο στη βελτίωση των πιο πάνω σχέσεων, αλλά και των επιδόσεων του μαθητή.
Να θυμίσουμε ότι το ΔΙΑΣ απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Οι πρώτοι μπορούν μέσω του ΔΙΑΣ να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν μια εικονική τάξη, ενώ παράλληλα τους παρέχει εργαλεία σχεδιασμού μαθημάτων, σύστημα αξιολόγησης των παιδιών, καθώς και βιβλιοθήκες πολυμεσικών εφαρμογών. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν το περιεχόμενο που βρίσκεται στο σύστημα για να διδάξουν το μάθημα της ημέρας, αλλά και να δώσουν στους μαθητές συμπληρωματικές δραστηριότητες για το σπίτι ή την τάξη.
Ο μαθητής, από την πλευρά του, μπορεί μεταξύ άλλων να βλέπει τις εργασίες ή την κατ’ οίκον εργασία που πρέπει να ολοκληρώσει, να έχει πρόσβαση σε στοιχεία που αφορούν τη φοίτησή του, να έχει πρόσβαση σε βιβλιοθήκες και το Διαδίκτυο, να παρακολουθεί σχηματικές προσομοιώσεις, να κάνει διαδραστικά πειράματα κ.ο.κ.
Τέλος, ο κάθε γονιός, μέσω ενός κωδικού πρόσβασης, μπορεί να βλέπει συγκεκριμένα στοιχεία αποκλειστικά για το παιδί του, π.χ. απουσίες, βαθμούς διαγωνισμάτων, τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς κλπ.
Εφημερίδα "Φιλελεύθερος", Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011:
http://www.philenews.com/Digital/Default.aspx?d=20110331&nid=3224047
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου