Η ενασχόληση με τα games στο Internet δεν είναι καινούργια - με τα PC την απολαμβάνουμε πάνω από δεκαπέντε χρόνια. Όμως με τη δημοτικότητα των οικιακών συστημάτων ηλεκτρονικής διασκέδασης, όπως το Xbox 360 της Microsoft, να φτάνει σε απίθανα ύψη, και τους ανθρώπους που αγαπούν το... σπορ να αριθμούν πολλά εκατομμύρια πια, αναπόφευκτο είναι ένα ποσοστό από αυτούς να αξιοποιεί κακόβουλα τις σχετικές δυνατότητες. Τα games μέσω της Δικτυακής υπηρεσίας Xbox Live προσφέρουν άμεση φωνητική επικοινωνία, ενώ εφικτή είναι πια και η οπτική επικοινωνία μέσω του περιφερειακού Kinect για το Xbox 360. Οι δυνατότητες αυτές μπορούν να αφήσουν εκτεθειμένο το παιδί ή τον νεαρό παίκτη σε υβριστική γλώσσα, ρατσιστικά ή σεξιστικά σχόλια ή ακόμη και σεξουαλική παρενόχληση.
Το Xbox 360 είναι το πρώτο σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης για το σπίτι που προσέφερε από την αρχή μηχανισμό γονικού ελέγχου (parental controls), τόσο για το περιεχόμενο, όσο και για τις λειτουργίες του. Με το μηχανισμό αυτό οι γονείς μπορούν να ρυθμίσουν π.χ. με ποιούς ανθρώπους μπορεί να έχει άμεση επικοινωνία ο νεαρός παίκτης όταν συμμετέχει σε games στην online υπηρεσία του Xbox Live, αν άγνωστοι μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί του ή όχι, καθώς και να ελέγξουν τα αιτήματα φιλίας (friends requests) που κάνουν άγνωστοι στον παίκτη. Υπάρχουν κι άλλες επιλογές που διευκολύνουν το γονικό έλεγχο - η Microsoft τις εμπλουτίζει και τις βελτιώνει σταθερά με ανανεώσεις λογισμικού - οι προαναφερθείσες ωστόσο είναι αυτές που σχετίζονται άμεσα με την Δικτυακή ασφάλεια. Πώς τις ενεργοποιούμε;
Κώστας Φάρκωνας
Για να δείτε ολόκληρο το άρθρο, πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.athinorama.gr/digital/specialarticles/default.aspx?id=10088&par=0&c=_sps_saferinternet
Το Xbox 360 είναι το πρώτο σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης για το σπίτι που προσέφερε από την αρχή μηχανισμό γονικού ελέγχου (parental controls), τόσο για το περιεχόμενο, όσο και για τις λειτουργίες του. Με το μηχανισμό αυτό οι γονείς μπορούν να ρυθμίσουν π.χ. με ποιούς ανθρώπους μπορεί να έχει άμεση επικοινωνία ο νεαρός παίκτης όταν συμμετέχει σε games στην online υπηρεσία του Xbox Live, αν άγνωστοι μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί του ή όχι, καθώς και να ελέγξουν τα αιτήματα φιλίας (friends requests) που κάνουν άγνωστοι στον παίκτη. Υπάρχουν κι άλλες επιλογές που διευκολύνουν το γονικό έλεγχο - η Microsoft τις εμπλουτίζει και τις βελτιώνει σταθερά με ανανεώσεις λογισμικού - οι προαναφερθείσες ωστόσο είναι αυτές που σχετίζονται άμεσα με την Δικτυακή ασφάλεια. Πώς τις ενεργοποιούμε;
Κώστας Φάρκωνας
Για να δείτε ολόκληρο το άρθρο, πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.athinorama.gr/digital/specialarticles/default.aspx?id=10088&par=0&c=_sps_saferinternet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου