Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Ευρωπαϊκές υπηρεσίες «cloud» επιδιώκει η Κομισιόν



Μετά το ξέσπασμα του αμερικανικού σκανδάλου Prism, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιταχύνει τις προσπάθειές της για τη δημιουργία «ευρωπαϊκών υπηρεσιών cloud» που θα προσφέρουν ασφάλεια στους Ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Τον Ιούνιο και Ιούλιο του 2013, ο βιομηχανικός όμιλος Cloud Security Alliance έκανε έρευνα με παράγοντες του «cloud computing» (υπολογιστικό νέφος) σχετικά με τις αντιδράσεις τους στο πρόσφατο σκάνδαλο κατασκοπείας των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών έναντι της ΕΕ.

Ένας στους δέκα μη κατοίκους των ΗΠΑ είπε ότι ακύρωσε έργο με πάροχο που έχει έδρα στις ΗΠΑ στον απόηχο του σκανδάλου Prism. Ακόμη, 56% των ερωτηθέντων είπε ότι είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιήσει μελλοντικά υπηρεσία cloud computing που έχει έδρα στις ΗΠΑ.

Η Alliance προέβλεψε επίσης ότι οι Αμερικανοί πάροχοι cloud computing είναι πιθανό να έχουν απώλειες 26δις € μέχρι το 2016, που ισοδυναμεί με το 20% του μεριδίου της στις υπηρεσίες cloud στις ξένες αγορές.

«Εάν οι Ευρωπαίοι πελάτες cloud δεν μπορούν να εμπιστευτούν την αμερικανική κυβέρνηση, τότε ίσως δεν θα εμπιστευτούν ούτε τους Αμερικανούς παρόχους cloud», είπε η Επίτροπος για την ψηφιακή ατζέντα της ΕΕ, Neelie Kroes. «Εάν δεν απατώμαι, υπάρχουν συνέπειες πολλών δις ευρώ για τις αμερικανικές εταιρείες. Εάν ήμουν Αμερικανός πάροχος cloud, αυτή τη στιγμή θα ήμουν πολύ εκνευρισμένος με την κυβέρνησή μου», τόνισε τον Ιούλιο η Επίτροπος.

Οι πάροχοι υπηρεσιών cloud που έχουν έδρα τις ΗΠΑ- όπως η Google, η Amazon και η Microsoft- έχουν σήμερα το 85% των παγκόσμιων αγορών.

Οι Ευρωπαίοι τώρα ελπίζουν να χρησιμοποιήσουν το σκάνδαλο Prism προκειμένου να αποκτήσουν μερίδιο σε αυτή την αγορά.

Στις αρχές Ιουλίου, η Neelie Kroes συναντήθηκε με την Ευρωπαϊκή Σύμπραξη για το Υπολογιστικό Νέφος – μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να ενισχύσει τις ευρωπαϊκές υπηρεσίες cloud.

Η Kroes τόνισε ότι οι διαφορές σε εθνικό επίπεδο στους κανόνες προστασίας δεδομένων θα αποτελέσουν εμπόδιο στο «ευρωπαϊκό cloud» και έκανε έκκληση για επιτάχυνση της εναρμόνισης των ευρωπαϊκών προτύπων στο δίκτυο και στην ασφάλεια πληροφοριών, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες και εταιρείες μπορούν να απολαύσουν τα οφέλη ενός αξιόπιστου και ασφαλούς cloud.

Τον Σεπτέμβριο του 2012 η Κομισιόν δημοσίευσε την στρατηγική της ΕΕ για το cloud computing, έχοντας φιλόδοξους ισχυρισμούς ότι το εν λόγω σχέδιο μπορεί να εξοικονομήσει για τις επιχειρήσεις κόστη μέχρι και 600δις € μεταξύ του 2015-2020 καθώς και να δημιουργήσει 2.5εκ νέες θέσεις εργασίας.


Ευρωπαϊκό διαδίκτυο θέλει η Merkel 

Η στρατηγική της ΕΕ δίνει έμφαση στη δυναμική του cloud computing για να λειτουργήσει ως κινητήρια δύναμη για την μείωση του κόστους και την αύξηση των κερδών - ιδίως στον τομέα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Το ζήτημα συζητήθηκε και στη γερμανική προεκλογική εκστρατεία καθώς η Angela Merkel έκανε λόγο για ανάγκη να αναπτύξει η Ευρώπη τη δική της τεχνολογία στο διαδίκτυο. Μιλώντας στο Βερολίνο πριν τις καλοκαιρινές διακοπές, η Merkel είπε ότι η Ευρώπη πρέπει να αρχίσει να ανταγωνίζεται σε διεθνές επίπεδο στον τομέα του διαδικτύου.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: "ΠΟΛΙΤΗΣ - ONLINE"

Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013

Σφαγή για μια θέση σε συγκεκριμένο σχολείο (Γυμνάσιο)

Σφαγή για μια θέση σε συγκεκριμένο σχολείο (Γυμνάσιο)

ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΤΑΣΟΥ*
Ο τίτλος ανήκει σε πρωτοσέλιδο άρθρο της Χριστίνας Κυριακίδου στην εφημερίδα « Ο Φιλελεύθερος», ημερομηνίας 15/8/2013. Το ίδιο άρθρο δημοσιεύτηκε και σε ηλεκτρονική εφημερίδα. Προσωπικά θα ανέμενα κάποια αντίδραση εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας για διερεύνηση των λόγων που ωθεί τους γονείς να προσπαθούν με κάθε «μέσο» να εγγράψουν στο εν λόγω σχολείο τα παιδιά τους. Εκτός φυσικά αν οι λόγοι είναι γνωστοί.

Άσχημη εντύπωση έπρεπε να προκαλέσουν στον καθένα μας οι δηλώσεις αρμόδιου λειτουργού του ΥΠΠ που αποδίδει το  γεγονός, σύμφωνα με το δημοσίευμα, στο ότι φοιτούν στο σχολείο παιδιά «γνωστών» οικογενειών. Συνεχίζοντας ο ίδιο λειτουργός είπε πως υπάρχουν δύο-τρία σχολεία σε κάθε επαρχία που θεωρούνται της «μόδας» και παρουσιάζουν αυτό το φαινόμενο ενώ άλλα σχολεία αδειάζουν με την πάροδο του χρόνου.

Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ μεταρρυθμίζουμε την Παιδεία του τόπους για να πετύχουμε το «Δημοκρατικό και Ανθρώπινο σχολείο». Το «Δημοκρατικό σχολείο» οργανώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει σε όλα τα παιδιά τη δυνατότητα επίτευξης όλων των στόχων της εκπαίδευσης, χωρίς οποιεσδήποτε εκπτώσεις στην ποσότητα και στην ποιότητα των μορφωτικών αγαθών, ενώ ως «Ανθρώπινο σχολείο» χαρακτηρίζεται το σχολείο στο οποίο, κανένα παιδί δεν αποκλείεται, δεν περιθωριοποιείται, δεν στιγματίζεται, δεν περιφρονείται και δεν δυστυχεί εξαιτίας κάποιας ιδιαιτερότητας.

Χαρακτηριστικά είναι κάποια σχόλια αναγνωστών της ηλεκτρονικής εφημερίδας που αφορούν το εν λόγω άρθρο και αποδίδουν κάποιες πραγματικότητες που δεν θέλουμε να παραδεχτούμε. Μερικά από τα σχόλια ακολουθούν: «Είναι σύνηθες, δυστυχώς, ένας διευθυντής που έχει τις διασυνδέσεις του στο Υπουργείο να ευνοείται και να επιλέγει τους καθηγητές του», «… Η πιο πιθανή αιτία είναι κάποιοι καλοί καθηγητές, που προσελκύουν τα παιδιά …», «Κάποια σχολεία, σε κάθε πόλη"προστατεύονται" από το σύστημα διότι εκεί φοιτούν οι γόνοι της "νομεγκλατούρας" της πόλης…., Δυναμικός διευθυντής, καταξιωμένοι καθηγητές, άρνηση εγγραφής σε αλλοδαπούς μαθητές (με μαγείρεμα των εκπαιδευτικών περιφερειών) είναι κομμάτια που συνθέτουν το παζλ. Προβληματικοί εκπαιδευτικοί ούτε για δείγμα …».

Είτε θέλουμε να το παραδεχτούμε είτε όχι, είναι το ίδιο το σύστημα που δημιουργεί παρόμοιες καταστάσεις στα σχολεία μας και δεν θα επιτρέψει σε καμιά προσπάθεια για μεταρρύθμιση να επιτύχει  όσο καλά οργανωμένη καιαν είναι. Οι αλλαγές πετυχαίνουν μόνο όταν υπάρχει η κατάλληλη κουλτούρα και ο σεβασμός στους θεσμούς αλλά και στα άτομα που τους υπηρετούν. Σε μια κουλτούρα συνδιαλλαγής,  διαπλοκής και πρόσβασης στα κέντρα λήψης αποφάσεων και χρηματοδότησης τις  διακηρύξεις για «Ανθρώπινα και Δημοκρατικά σχολεία,» δεν μπορεί να τις πάρει κανείς στα σοβαρά.

Επιπρόσθετα, αφού σύμφωνα με την εκπαιδευτική έρευνα, ο Διευθυντής του σχολείου αποτελεί ένα από τους σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας της σχολικής μονάδας, γιατί σε κάποια σχολεία οι Διευθυντές παραμένουν για πολλά χρόνια ενώ σε κάποια άλλα αλλάζουν κάθε ένα ή δύο χρόνια; Πως θα υπάρξουν ίσες ευκαιρίες όταν τα σχολεία δεν τυγχάνουν της ίδιας μεταχείρισης και κατανομής πόρων από τις Σχολικές Εφορείες; 

Επιβάλλεται λοιπόν, κατά την άποψή μου, ο Υπουργός της παιδείας κ. Κενεβέζος να εξηγήσει πολύ πιστικά γιατί κάποια σχολεία να έχουν ζήτηση ενώ κάποια άλλα να αδειάζουν.

*Διευθυντής Λυκείου Αγίας Φυλάξεως