Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Τα τέσσερα κεριά….


Τα τέσσερα κεριά….
Σ’ ένα δωμάτιο τέσσερα κεριά, έλιωναν, αργά αργά…
Ο χώρος ήταν τόσο ήσυχος, που μπορούσε να ακουστεί η συζήτησή τους…
Το πρώτο έλεγε:

«ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Η ΕΙΡΗΝΗ.

Μα οι άνθρωποι δεν καταφέρνουν να με διατηρήσουν: πιστεύω ότι δεν μου μένει άλλο από το να συνεχίσω να σβήνω!»

…κι έτσι αφέθηκε σιγά σιγά να σβήσει ολοκληρωτικά….

Το δεύτερο είπε:

«ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Η ΠΙΣΤΗ.

Δυστυχώς δεν χρειάζομαι πουθενά.
Οι άνθρωποι δεν θέλουν να ξέρουν για μένα,
κι έτσι δεν έχει νόημα να παραμένω αναμμένο.».

… Μόλις ολοκλήρωσε τα λόγια του,
ένα ελαφρύ αεράκι φύσηξε πάνω του και το έσβησε…

Πολύ λυπημένο, το τρίτο κερί, με τη σειρά του είπε:

«ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Η ΑΓΑΠΗ.

Δεν έχω τη δύναμη να συνεχίσω να παραμένω αναμμένο.
Οι άνθρωποι δεν μου δίνουν σημασία
Και δεν αντιλαμβάνονται το πόσο σημαντικό είμαι.
Αυτοί μισούν ακόμα και αυτούς που τους αγαπούν περισσότερο… ».

…ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΕΡΙΜΈΝΕΙ ΑΛΛΟ, ΤΟ ΚΕΡΊ ΑΦΈΘΗΚΕ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ…

Ξαφνικά…

Ένα μωρό μπήκε στο δωμάτιο και είδε τα τρία κεριά σβηστά.
Φοβισμένο από το μισοσκόταδο, είπε:

«ΜΑ ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ! ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ
ΑΝΑΜΜΕΝΑ, ΕΓΩ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ.».

…και ξέσπασε σε δάκρυα…

Τότε το τέταρτο κερί είπε με συμπόνια:
«ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ ΚΑΛΟ ΜΟΥ, ΜΗΝ ΚΛΑΙΣ:
ΟΣΟ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΑΝΑΜΜΕΝΟ, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ
ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΞΑΝΑΝΑΨΟΥΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΡΙΑ ΚΕΡΙΑ…
Εγώ είμαι Η ΕΛΠΙΔΑ».

…με μάτια λαμπερά και γεμάτα δάκρυα,
το μωρό πήρε το κερί της ελπίδας, και ξανάναψε όλα τα άλλα…

ΑΣ ΜΗΝ ΣΒΗΣΕΙ ΠΟΤΕ Η ΕΛΠΙΔΑ ΜΕΣ  ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ…
Και καθένας από μας ας θυμάται (σαν εκείνο το μωρό),
να ανάβει ξανά με την Ελπίδα, την Πίστη, την Ειρήνη και την Αγάπη…

ΠΗΓΗ: Πάμπος Χαραλάμπους
(Απόσπασμα από ομιλία χριστουγεννιάτικης γιορτής)

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Ο Λόγος της Απελευθερώσεως (18/10/1944)


Γεώργιος Παπανδρέου Πρωθυπουργός της Ελλάδος:
Ο Λόγος της Απελευθερώσεως (18/10/1944)





24grammata.com- free ebook
[download]
Στις 14 και 15 Οκτωβρίου 1944 τα πρώτα βρετανικά στρατεύματα μπήκαν στην Αθήνα όπου και έγιναν δεκτά με ενθουσιασμό από το λαό της πρωτεύουσας που φώναζε συνθήματα υπέρ του ΕΑΜ και των τριών Συμμάχων, Βρετανίας, Σοβιετικής Ένωσης και ΗΠΑ.
Η χαρά κορυφώθηκε με την άφιξη στην πρωτεύουσα της κυβέρνησης εθνικής ενότητας του Γεώργιου Παπανδρέου στις 18 Οκτωβρίου 1944. Πρώτη πράξη του Παπανδρέου ήταν η επίσημη έπαρση της ελληνικής σημαίας στην Ακρόπολη, ενώ λίγο αργότερα, στην πλατεία Συντάγματος, απευθύνθηκε στο λαό. Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη να ικανοποιηθούν οι εθνικές διεκδικήσεις, να αποκατασταθεί η λαϊκή κυριαρχία, να επιλυθεί το πολιτειακό ζήτημα (δηλαδή να καθοριστεί αν θα διατηρηθεί η όχι η βασιλεία) με ελεύθερο δημοψήφισμα και να τιμωρηθούν όσοι είχαν συνεργαστεί με τους κατακτητές.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: "24γράμματα"


Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Βαθιές τομές στο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών

Σε διάσκεψη Τύπου, ο Υπουργός Παιδείας Γιώργος Δημοσθένους είπε ότι, θεωρώντας πολύ σημαντικό το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η οποία θα οδηγήσει και στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, θα αναλάβει ο ίδιος προσωπικά σε συνεργασία με την Γενική Διευθύντρια του ΥΠΠ, Ολυμπία Στυλιανού, τον διάλογο αρχικά με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και μετά στα συμβούλια της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. 

 «Να είστε βέβαιοι ότι με καλή θέληση, διότι όλοι κατανοούν το πρόβλημα που υπάρχει, μπορούμε, ναι, να δώσουμε ένα πολύ καλύτερο, πιο σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών μας και των σχολικών μονάδων για να πετύχουμε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα με εκπαιδευτικούς επιμορφωμένους και κατάλληλα στελεχωμένες τις σχολικές μονάδες με τους καλύτερους να καταλαμβάνουν τις θέσεις προαγωγής», είπε ο Υπουργός Παιδείας. 

 Αναλύοντας το «νέο, σύγχρονο, ολοκληρωμένο και πολυδιάστατο», όπως το χαρακτήρισε σύστημα αξιολόγησης, «όχι μόνο του εκπαιδευτικού αλλά και του εκπαιδευτικού έργου» ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι προτείνεται «η εισαγωγή ενός συστήματος εσωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, που εφαρμόζεται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και σε όλες τις εκπαιδευτικά ανεπτυγμένες χώρες». Ο κ. Δημοσθένους εξήγησε ότι «με την εισαγωγή του συστήματος εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, το ΥΠΠ επιδιώκει την μετατόπιση της έμφασης της αξιολόγησης από τον εκπαιδευτικό ως άτομο στο εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται στις σχολικές μονάδες». 

 Στις προτάσεις προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις συγκαταλέγεται η εισαγωγή συστήματος «υποστήριξης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, αναγνωρίζοντας ότι ένας εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα βελτίωσης όχι μόνο στα αρχικά στάδια αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του». Ο κ. Δημοσθένους είπε ότι «για τις ανάγκες αυτού του συστήματος δημιουργείται η θέση του Παιδαγωγικού Συμβούλου στις σχολικές μονάδες ο οποίος θα επιτελεί ρόλο μέντορα και επιμορφωτή για τον εκπαιδευτικό, θα παρέχει υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς, θα αποτελεί τον πραγματικό καθοδηγητή, την πηγή του προβληματισμού, της βελτίωσης και της αλλαγής των εκπαιδευτικών και των σχολείων». 

 Με βάση τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας και τα όσα είπε ο αρμόδιος Υπουργός, «εκσυγχρονίζεται το σύστημα αξιολόγησης για μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών, δίνοντας σε αυτή τη διαδικασία ουσιαστικό περιεχόμενο». 

 Ο κ. Δημοσθένους είπε ότι «σε επίπεδο σχολικής μονάδας οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί θα στηρίζονται από τους Παιδαγωγικούς Συμβούλους με την παροχή διδακτικού υλικού, την παρακολούθηση προγραμματισμένων διδασκαλιών του Παιδαγωγικού Συμβούλου και άλλων εκπαιδευτικών και τη στήριξη για την αντιμετώπιση προβλημάτων προσαρμογής». 

 Στις προτάσεις περιλαμβάνεται, ακόμη, η δημιουργία Ακαδημίας Εκπαιδευτικής Ηγεσίας, η οποία, όπως είπε ο Υπουργός Παιδείας θα ευθύνεται «για την κατάρτιση και αξιολόγηση όσων επιθυμούν να προαχθούν και να αναλάβουν καθήκοντα Διοικητικού Βοηθού Διευθυντή, Παιδαγωγικού Συμβούλου, Διευθυντή και Σχολικού Συμβούλου». Εξήγησε ότι «η παρακολούθηση των προγραμμάτων της Ακαδημίας Εκπαιδευτικής Ηγεσίας, η αξιολόγηση των οποίων θα αξιοποιείται για σκοπούς προαγωγής, θα αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση οποιασδήποτε θέσης προαγωγής». Από το Υπουργείο Παιδείας, είπε ο κ. Δημοσθένους, «προτείνεται ένα νέο σύστημα αξιολόγησης για την προαγωγή των εκπαιδευτικών, με στόχο την επιλογή και προαγωγή των καταλληλότερων κατά θέση εκπαιδευτικών».

Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι «με βάση την πρόταση, η αξιολόγηση των υποψήφιων στελεχών της εκπαίδευσης θα διενεργείται μέσα στα πλαίσια των προγραμμάτων της Ακαδημίας Εκπαιδευτικής Ηγεσίας, όπου τα υποψήφια στελέχη θα αξιολογούνται με βάση τις ικανότητες και δεξιότητες που απαιτούνται για κάθε θέση προαγωγής ξεχωριστά και με βάση το έργο που επιτελούν στην τάξη και στη σχολική μονάδα». Βάσει των προτάσεων για αναβάθμιση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, «αποσυνδέεται η ανέλιξη των εκπαιδευτικών από την ανάληψη διοικητικών καθηκόντων, με στόχο να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς που το επιθυμούν να παραμένουν στην τάξη», συνέχισε, ο Υπουργός Παιδείας, αναλύοντας το όραμα του Υπουργείου Παιδείας στον τομέα αυτό. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Δημοσθένους, είπε ότι «προτείνεται η καθιέρωση τριών διαφορετικών θέσεων ανέλιξης των απλών εκπαιδευτικών: (α) Ανώτερος Εκπαιδευτικός (β) Παιδαγωγικός Σύμβουλος (γ) Διοικητικός Βοηθός Διευθυντής» ενώ «η αλλαγή αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ανακατανομής των υφιστάμενων οργανικών θέσεων που προβλέπεται στην πρόταση». Σημαντικό στοιχείο της νέας πρότασης είναι και το σπάσιμο του κατεστημένου ότι «η αρχαιότητα παύει να είναι το κυρίαρχο κριτήριο για την προαγωγή των εκπαιδευτικών» και σύμφωνα με τον Υπουργό Παιδείας, «το σύστημα που προτείνεται για τις προαγωγές γίνεται πιο αξιοκρατικό και οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ήδη από το όγδοο έτος υπηρεσίας τη δυνατότητα προαγωγής σε ανώτερη θέση». 

 Ο κ. Δημοσθένους είπε ότι ενώπιον των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων βρίσκεται και η πρόταση «για μετεξέλιξη του Επιθεωρητή σε Σχολικό Σύμβουλο στον οποίο θα  ανατίθενται εκ περιτροπής είτε καθήκοντα Ανώτερου Παιδαγωγικού Συμβούλου είτε καθήκοντα Αξιολογητή, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες». 

Καινοτόμα πρόταση θεωρείται και η εισαγωγή για πρώτη φορά, «συγκεκριμένου συστήματος και διαδικασίας για τις περιπτώσεις υπηρεσιακής ανεπάρκειας ή ακαταλληλότητας». Ο Υπουργός Παιδείας εξήγησε ότι «με βάση αυτό το σύστημα θα μπορεί να λαμβάνεται απόφαση για αφυπηρέτηση από τη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, σε περίπτωση αναίτιας υπηρεσιακής ανεπάρκειας ή ακαταλληλότητας, όχι μόνο μόνιμου αλλά και έκτακτου εκπαιδευτικού λειτουργού». Ανέφερε ότι «ταυτόχρονα, γίνεται εισήγηση για τροποποίηση του περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμου, ώστε να διαγράφονται από τους καταλόγους διοριστέων έκτακτοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί των οποίων έχει αποφασιστεί ο τερματισμός των υπηρεσιών τους λόγω αναίτιας υπηρεσιακής ανεπάρκειας ή ακαταλληλότητας». Τέλος, είπε ο Υπουργός Παιδείας, «γίνεται εισήγηση για ένα νέο σύστημα διοίκησης των σχολικών μονάδων, με βάση τους ρόλους/θέσεις που προνοούνται στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας», όπως έχει σήμερα δοθεί στους εμπλεκόμενους αλλά και στους Κύπριους πολίτες προς ενημέρωση. Απαντώντας σε ερώτηση εάν με τις προτάσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα γίνει ταυτόχρονη σμίκρυνση του καταλόγου των αδιόριστων εκπαιδευτικών, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι τα δύο αυτά ζητήματα πρέπει να διαχωριστούν, ωστόσο, εάν ένας εκπαιδευτικός πάρει προαγωγή και κενώνεται η θέση την οποία κατείχε και αξιοκρατικά την καταλαμβάνει ένας από τον κατάλογο των αδιόριστων εκπαιδευτικών τότε συνεπάγεται και η αριθμητική μείωση του καταλόγου. Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι η πρόταση που καθαρά αφορά στον τρόπο διορισμού στην εκπαιδευτική υπηρεσία είναι μια άλλη πρόταση, κομμάτι και αυτό της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, η οποία, πρόταση, πιθανότατα την ερχόμενη Πέμπτη θα δοθεί στους εμπλεκόμενους φορείς για διάλογο και έπειτα στην δημοσιότητα. Σε ερώτηση για το πότε χρονολογείται η υλοποίηση των προτάσεων για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο κ. Δημοσθένους, είπε ότι «άμεσα ξεκινούμε εντατικές συζητήσεις» σημειώνοντας ότι δική του επιθυμία και στόχος είναι πριν την ολοκλήρωση της θητείας του ως Υπουργός Παιδείας, «να δω πάγια ζητήματα τα οποία έχουν μείνει για πολλά χρόνια, χωρίς να ληφθεί οποιαδήποτε σημαντική απόφαση για αλλαγή αυτή την αλλαγή να την πετύχουμε». 

 Απαντώντας σε διευκρινιστική ερώτηση για τια βαθμίδες που θα αγγίζει η νέα εισήγηση αξιολόγησης εκπαιδευτικών, ο Υπουργός Παιδείας, είπε ότι βάσει των προτάσεων, «δεν αξιολογούνται μόνο οι υφιστάμενοι και οι κατώτεροι αξιολογούνται και οι ανώτεροι από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς».  Ο κ. Δημοσθένους είπε ότι «υπάρχει και πρόνοια, αν το επιθυμούν, και οι ίδιοι οι μαθητές να αξιολογούν το έργο των εκπαιδευτικών», στοιχεία τα οποία όλα περιλαμβάνονται στα πλαίσια της γενικότερης συζήτησης που θα γίνει ενώ καθείς εκπαιδευτικός θα έχει το δικό του portfolio στο οποίο θα τοποθετούνται όλα όσα έχει προσφέρει και φέρεις εις πέρας με επιτυχία για να λαμβάνονται υπόψη στην αξιολόγησή τους». Πρόσθεσε ότι θα γίνεται μία αξιολόγηση του εκπαιδευτικού εντός της σχολικής μονάδας και μία δεύτερη, εξωτερική, στην οποία θα συμμετέχουν μέλη, είτε από το Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο, είτε από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, είτε Πανεπιστημιακοί, είτε και άλλοι, οι οποίοι με διεθνή κριτήρια θα προσπαθούν να αποτιμήσουν το έργο της σχολικής μονάδας με στόχο την συνεχή βελτίωση του κάθε σχολείου και όχι τον αναμεταξύ τους ανταγωνισμό. 

 Ερωτηθείς, τέλος, για πρόσφατα δημοσιεύματα, που φέρουν καθηγητές με ειδίκευση στην Γεωγραφία να παραμένουν αδιόριστοι, αφού το μάθημα κλήθηκαν να διδάσκουν καθηγητές Βιολογίας, ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε πως τα πράγματα δεν είναι όπως ακριβώς παρουσιάζονται, υποδεικνύοντας ότι «υπάρχουν σχέδια υπηρεσίας τα οποία καθορίζουν ποιος δικαιούται να είναι διδάσκοντας σε συγκεκριμένο αντικείμενο». Ο κ. Δημοσθένους είπε ότι όντως ως Υπουργείο Παιδείας, έχουμε πάρει επιστολή για το θέμα του μαθήματος της Γεωγραφίας και των διδασκόντων του συγκεκριμένου μαθήματος την οποία θα μελετήσουμε, «αλλά το θέμα είναι πιο σύνθετο και έχει να κάνει και με τα σχέδια υπηρεσίας που προβλέπονται για την κάθε ειδικότητα». 

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ "SIGMALIVE"